Life of a love warrior

Att förverkliga sin dröm
 
Vad är din dröm?

Är det så att du har förverkligat några av dina drömmar, eller har du en eller flera drömmar som du ännu inte vågat, eller lyckats, förverkliga?

För ganska exakt två år sedan nu hade jag en dröm om att säga upp mig från mitt jobb som marknadsansvarig för att åka ut i världen och resa, och sen ville jag skriva. Skrivandet är något som jag alltid haft en passion för, men jag hade tidigare en uppfattning om att det var svårt att livnära sig på det. Min dröm var helt enkelt att sitta på en paradisstrand, men laptop i knät, och skriva om det som fångat mitt intresse just för stunden. Men jag såg den här drömmen om något helt onåbart. Att jag aldrig skulle kunna få betalt för att skriva, och resa samtidigt. MEN - bara några månader senare förverkligade jag den drömmen. Jag sa upp mig från mitt jobb, hyrde ut min lägenhet, bokade en resa till Bali och hoppades på att skrivjobben skulle rulla in precis när jag behövde dem. Och det var precis det som hände! Nästan på ett magiskt sätt. Det enda jag gjorde för att kunna förverkliga detta var att jag skiftade min tro om att det var möjligt. Så snart jag trodde till 100 % på att jag faktiskt skulle kunna klara av att förverkliga detta, så gjorde jag det! Därför är självtillit en så viktig del i att uppnå sina drömmar. Och mod. Det krävs också en hel del mod.

När jag uppfyllt den drömmen märkte jag att det bara var en början. Nu har jag andra drömmar som jag håller på att förverkliga. För det är det som är det fina; när vi börjar följa våra drömmar så händer det saker. Livet blir levande och magiskt och nya spännande utmaningar kommer vår väg.

Efter helgens mässa, Harmoniexo, har jag fått ny inspiration efter många spännande möten med fina själar. Något som jag ser så ofta är "weekend warriors", det vill säga personer som sysslar med sitt andliga syfte på fritiden, på helgerna, när de får en paus från jobbet, istället för att göra det på heltid. Jag pratar från egen erfarenhet när jag säger att det kan vara så svårt att gå från weekend warrior till full time-warrior, men det gör också lite ont i hjärtat när jag ser de som ännu inte vågat ta klivet. Jag ser deras längtan. De vet och känner sitt syfte, men vågar kanske inte ha tillit till det fullt ut. De tvivlar på sig själva, eller har inte tillräckligt med mod för att lämna det säkra ekorrhjulet för något som verkar väldigt osäkert och läskigt. Kanske är det pengarna som håller dem tillbaka, eller rädslan för det okända.

Jag vet att det kan vara svårt att ta klivet att leva fullt ut i sitt andliga syfte, och det kräver mycket mod. Men när du väl vågar ta klivet så är det så värt det - och det brukar också löna sig när du är i linje med din själs väg. 

För att våga förverkliga sin dröm så krävs det mod, tillit, självkärlek och självkännedom. Att veta vem man är, vad man har att bidra med och också våga ha tillit till det är ett riktigt framgångsrecept för att faktiskt förverkliga sina drömmar!

Så nu undrar jag:
Har du förverkligat någon av dina drömmar, och i så fall: hur kändes det?
Vad har du för dröm som du ännu inte förverkligat? Vad är det som håller dig tillbaka?

Dela gärna med dig av dina drömmar!